topas234

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

virtuálny svet

a jeho následky
 

pri čítaní článkov uverejňovaných nie len na tomto blogu mi stále vyvstávajú otázky týkajúce sa  vzťahov hlavne medzi mužom a ženou .  vzťah deti a rodičia alebo deti a jeden z rodičov nie sú skoro vôbec spomínané . viem , že ani tie nie sú dokonalé ale asi nie sú tak mediálne zaujímavé . ale riešenie vzťahov je najčastejší problém súčasných ľudí . 

čítam názory mužov a žien . čítam čo im chýba , s čím nie sú spokojní , ako by to malo podľa nich byť . nie som tu v úlohe sudcu ani dohadzovača , ani riešiteľa problémov . chcem len vyjadriť môj postreh .

veľakrát ak nie hlavne sa chceme zbaviť príťaže nespokojnosti . nespokojnosť je ten začiatok nášho uvedomovania si , že sme k niekomu alebo niečomu pripútaní a že už byť pripútanými nechceme byť . vo všeobecnosti sa to nazýva stratili sme slobodu na základe dobrovoľnosti a vzniknutých záväzkov ale teraz chceme byť opäť dobrovoľne slobodní . a čo záväzky ? tie nás už nemajú zaujímať ? tie sa hodia na krk niekoho iného ? pre ľudí chtivých po takejto slobode je najjednoduchšie sa zbaviť toho čo ich „obmedzuje“ . zbaviť sa toho kto ich „obmedzuje“ . je jedno ako . hlavne aby to bolo rýchlo . veľakrát bez rozmýšľania nad dôsledkami svojho konania .

nechcem tu kritizovať postup ani následky takýchto konaní . mňa zaujíma prečo je to tak .

do nášho života vstupuje technika . pochvaľujeme si ju . pomáha nám doma , v práci, vo voľnom čase . ale pomáha nám skutočne ? dostávajú sa k nám síce jej vymoženosti , ale dokážeme ich zvládať bez toho aby sme veľa nezničili ?

konkrétne mám na mysli INTERNET . je to celosvetový boom a nevyjadriť sa o ňom kladne by bolo považované za vyjadrenie hodné minimálne stredoveku . ale ja to risknem . internet plní funkciu oznamovaciu , vzdelávaciu . informuje a vzdeláva úplne vo všetkých oblastiach . a keď píšem vo všetkých tak skutočne vo všetkých . a pre všetkých , ktorí sa dostanú k pripojeniu . a keď píšem , že pre všetkých tak myslím skutočne pre všetkých . nejaké tie upozornenia o neplnoletosti sa predsa dajú len odkliknúť . stretávame sa tu aj s rôznymi hrami . virtuálom , ktorý sa dá opakovať a opakovať . čo je to ak prídem o jeden život, keď ich mám ešte štyri .  a čo auto ? veď si ho znova vyrobím . a čo milovanie ? veď o chvíľu je tu ďalšia ponuka . virtuálny svet nás zaplavuje ako mor . labilnejší jedinci si prestávajú uvedomovať hranice virtuálneho a skutočného sveta . a hazard je na svete ! konáme tak ako nám to niekto ukázal na virtuále . a tam predsa nejde o život . tam veru nie . ale skutočný život nie je virtuál a tu o život už ide .

aj teraz si mnohí povedia . mňa sa to netýka . ja poznám kedy končí sranda virtuálu . veď mám rozum ! vážení , uvedomte si jednu pravdivú myšlienku . rozum je to jediné čo je rozdelené spravodlivo , lebo nikto sa nesťažuje , že ho má málo . takže vstúpme si do seba a uvažujme ako do nášho života zasiahla technika . či skutočne plní len tú pomocnú funkciu v našom živote a nie tú nosnú . do akej miery sme jej otrokom a nie užívateľom . technika nám má pomáhať šetriť čas aby sme ten ušetrený čas trávili s našimi blízkymi . naši blízki si môžu našu pohodičku pri internete vysvetliť po svojom ako nezáujem z našej strany o nich a začnú byť nespokojní . alebo začneme byť nespokojní my , lebo v tom virtuále je to také ľahké a lákavé , bez starostí a zodpovednosti .  

pýtate sa , že prečo toľko slov ? stretávam sa s ľuďmi , ktorí až keď sa niečo stane tak spozornejú a začnú uvažovať čo všetko sa mohlo stať ich nezodpovedným prístupom k životu , k rodine , k deťom , k manželke či manželovi , k rodičom . žiaľ s mnohými sa už môžem stretnúť len pri náhrobnom kameni s ich krásne vytesaným menom a strašne mladým vekom . myslím si , že práve toto nechceme . viem , že tieto moje slová nie sú všeliekom . ale skúsme sa nad nimi zamyslieť a aplikovať ich ešte na rôzne iné životné situácie . skúsme sa poučiť a pripustiť , že sme nezjedli všetku múdrosť sveta . ďakujem .


názor | stály odkaz

Komentáre

  1. pekny nazor..musim k nemu...
    internet je pre mna nahradou..nahradou komunikacie,ked doma komunikovať niet s kym..

    preto sa v pravidelných intervaloch lučim..pretože ked prichádza domov ten, s kým komunikovať môžem,tak tu byť nemusim..

    jasne,že internet ponuka vela pokušení..ludia sa cez slová vedia velmi velmi priblížiť..a veida si aj veľmi veľmi ublížiť..toto nikdy mojim cieľom nebolo..aj tak viem,že sa mi to podarilo..ublížila som inym..iní ublížili mne..vyrovnala som sa..alebo sa stále vyrovnávam..

    vieš..internet ma jednu obrovsku vyhodu..kliknutim do krížika je problem vyriešený..je mnoho takých,čo problémy takto riešia..ja nie..záleží mi na pravde..a ak som niečo zle urobila,tak si to priznam..ak nie,tak ma neteši,ked si to niekto o mne mysli..

    hýbem sa virtuálom už piaty rok..vela mi dal..vela mi vzal..ale každá facka vo virtuale ma posunula o krok vpred v reale..a preto tu stále zotrvávam..:)))
    publikované: 31.05.2008 10:06:55 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. topas234
    som sa skutočne nad tým zamyslela, i keď ja musím konštatovať, že virtuálny svet ma nijako nepohlcuje, mňa skôr oslobodzuje, lebo ja tu "zabíjam" čas a celkom zábavne,...ale určite s tebou súhlasím, že ide o povedzme nejakú "vzťahovú virtuálnu" hrozbu, veď poznáme staré známe: všetkého veľa škodí,...je to na každom z nás,... na našich prioritách,...chápem ťa ako upozornenie O_ô
    publikované: 31.05.2008 10:09:11 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  3. pár poznámok...
    ad „vzťahy deti a rodičia ... nie sú skoro vôbec spomínané ... asi nie sú tak mediálne zaujímavé“
    dôvodom, prečo sa na blogoch riešia viac partnerské vzťahy než vzťahy rodičov a detí, je asi hlavne vekové zloženie blogerov a tiež fakt, že základom dobre fungujúcej rodiny, a teda aj fungujúcich vzťahov „deti a rodičia“, je fungujúci partnerský vzťah.

    ad „hlavne sa chceme zbaviť príťaže nespokojnosti... chceme byť opäť dobrovoľne slobodní. a čo záväzky?“
    nemyslím si, že ide v prvom rade o nespokojnosť a o zbavovanie sa záväzkov v mene slobody.. ide skôr o mapovanie hraníc (ne)slobody, o skúmanie uskutočniteľnosti túžob, o hľadanie priestoru, v ktorom bude vzťah medzi slobodou a záväzkami vyváženejší...

    ad „nevyjadriť sa o internete kladne by bolo považované za vyjadrenie hodné minimálne stredoveku“
    internet je nový fenomén a ako taký vyžaduje reflexiu, a to tak pozitívnu, ako negatívnu.. nič nie je len biele, nič nie je len čierne.. a osobitne internet je ako dúha hrajúca všetkými farbami.. a skúmať treba každú jednu zložku tohto spektra...
    publikované: 31.05.2008 10:21:54 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. virtual
    je ako zivot, vela dava a vela berie, presne podla zasady "kazdemu podla jeho zasluh".Co sa tyka deti a mladeze tie treba pripravit na virtual presne ako do zivota. Aj tu plati "aj kon ma styri nohy a predsa sa potkne"....na chybach sa clovek uci..
    Mimochodom na nete je dost mozne spoznat charakter alebo sa seknut presne ako v zivote.
    Virtual je aj zrkadlo spolocnosti alebo aj toho ktoreho jedinca .. myslim ze ho predsa len pre "vnimaveho" odzrkadluje...
    ...ten posledny odstavec je pekny a pravdivy ...
    ...ako v zivote tak aj na nete je lasky, tolerantnosti, nehy, ludskosti, nezistnosti, uprimnosti, srdecnosti, prirodzenosti vsade menej a menej...ako v zivote tak aj na nete cim dalej plati "ak chces s vlkmi zit, musis s nimi vyt"...
    ...mne osobne chyba hlavne na nasom slov. a ceskom nete nezavaznost ...daco len tak, vymena nazorov, usmevu, diskuzia...a pritom v istych "kulturnych " hraniciach...ale zasa s usmevom-to by sme predsa neboli my ...
    ;-))))
    publikované: 31.05.2008 11:53:33 | autor: citatel (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Topas - veľa otázok si nastolila...
    nie za všetko však môže technika, virtuál. Nie je to iba o hrách, o zvádzaní "boja" s nudou, s túžbami po poznaní, s možnosťou vyrozprávať sa, s pokusmi o nadviazanie dialógu, niekedy aj kontatky a v konečnom dôsledku aj dotyky...
    Nemám možnosť teraz diskutovať zoširoka, ale minimálne by som odčlenila virutáulne hry ako zábavu a hltač voľného času, a "hry" v rámci virtuálu, o hre na lásku ani nehovoriac...

    Som rada, že si dala konečne aj Ty svoj príspevok, aj keď si už popísala toľko, že by to vydalo za celý aktívny blog. Dúfam, že Ťa zasa prepadne takáto dobrá myšlienka a predhodíš nám niečo na zamyslenie. K dnešnej téme sa zrejme ešte vrátim. Pekný deň, Topas!
    publikované: 31.05.2008 12:36:48 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  6. virtuálne hry...
    oprava.
    publikované: 31.05.2008 12:38:27 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Topas...
    zaujímal by ma názor aj ostatných... Ja sa ešte neskôr zastavím... :-))
    publikované: 31.05.2008 17:22:49 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  8. virtuálny svet už je súčasťou nášho života
    za každým nickom je nejaký človek . Spoznávam tu zaujímavé osudy, či životný štýl ľudí o jakých som v mojom úzkom okruhu známych, ani nepočula ... To čo na nete prečítame má vplyv na náš život aj vtedy keď ten gombík stlačíme a PC vypneme . V každom prípade je to pohodlný spôsob , ako rozšíriť naše vedomosti ... internet je aj okno do neznámeho sveta...
    publikované: 31.05.2008 22:09:41 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Všichni můžem jen souhlasit
    net nám může ublížit. A mně ubližuje strašně moc. Nejvíc mě bolí, když někoho si oblíbím a on přestane komunikovat a najednou není a vy nevíte co se stalo.
    publikované: 31.05.2008 23:12:33 | autor: potrefenahusa (e-mail, web, autorizovaný)
  10. topas
    každý z nás si musí na rôzne otázky dať vlastnú odpoveď . osobne si myslím, že na nikoho z nás neplatí rovnaké pravidlo, či odpoved, alebo nepísaný zákon. Týka sa to aj vymoženosti, akou sa stal príchod internetu .. kto sa chce vyvíjať, kráča.. aj s dobou, hoci má na na chrbte pár, alebo veľa krížikov. podľa toho, čo od neho očakávame, čo v ňom nachádzame.. tak k nemu aj pristupujeme. (myslím tým virtuál...) Ja v ňom nehľadám odpovede do života, aj keď sa dosť často zamýšľam nad príbehmi, čo písmenkami.. nežalujem, neplačem, nekričím do éteru... jednoducho klepkám do písmenok niečo, čo neviem ináč vyjadriť. Vzťahové otázky by si mal vyriešiť každý sám a hlavne s tým, s kým ich má,... žena- muž, dieťa - rodič a tak ďalej . verím, že dnešná doba pomôže viac, akoby nebola, len mi je ľúto, že jej veríme viac ako živým a venujeme viac času a myšlienok ako by si zaslúžil. takže idem... mám pri sebe pár celkom fajn živých tvorov, ktorí hoci mlčia, keď ja chcem kecať.. ale vidím ich mimiku, ich oči a vnímam ich dych a život. Aj ja som živá...pekný večer.
    publikované: 01.06.2008 21:22:14 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Viky... Tvoje zamyslenie
    je ako vždy múdre a hodnotné... A ako vždy smeruje k Tvojim najbližším. Je to však aj o tolerancii a tu ju dávaš priehrštím. Neodsudzuješ nikoho, nenapomínaš.. iba občas pripomínaš našich blízkych... Ale to vieš, že nie každý má vždy niekoho po ruke... Ja som bola napr. takmer celé dva dni sama. Ale takúto samotu mám v podstate rada, keď viem, že tí, ktorých ľúbim sa vrátia domov...
    publikované: 01.06.2008 21:42:09 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Ty ju dávaš...
    oprava.
    publikované: 01.06.2008 21:43:17 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Topas... vidíš aká som...
    sľúbila som, že sa ešte zastavím a tam som sa na blogzine zakecala...
    Ale aj takéto veci patria k virtuálu. Keď mi napr. zajtra vyjde čas, tak ešte raz si prejdem tie Tvoje zásadné body a vyjadrím sa zasa k niečomu. Napísala si to ako štúdiu, tak to nemôžem len tak odflinkať... občas treba aj podumať... :-)))
    publikované: 01.06.2008 21:45:43 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  14. dievčence
    ďakujem vám za zastavenie sa pri mojich riadkoch . je to len vyjadrenie toho čo pociťujem ale s čím sa aj stretávam . veľakrát neviem nájsť to správne riešenie . všetko je veľmi poprepletané , všetko so všetkým príliš úzko súvisí , nedá sa veľa vecí len tak od seba v živote oddeliť . preto sú potrebné kompromisy .
    publikované: 01.06.2008 21:49:48 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  15. .
    tesi ma ze si trosku zacala pisat :)
    myslim, ze internet bude nebezpecni , deti , ktore rastu budu sto krat gramotnejsie a najdu vsetko zle aj dobre tisic krat rychlejsie.
    Otazne ci to bude smerovat k vacsej otvorenosti alebo katastrofam.
    publikované: 01.06.2008 22:25:37 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Marti
    ja píšem len za seba, lebo sa nesnažím ohodnotiť iných, najmä vtedy ak ich osobne nepoznám... aj keď poznám, akceptujem každého voľbu:).. neviem, aké je byť sama (chvalabohu), viem, aký je krutý smútok a bolesť... neviem, ako sa cíti osamalý človek, lebo v mojom prípade je samota veľmi vzácna a tak môžem písať len a len svoje pocity.
    ďakujem za slová, ktoré do mňa vďaka vymoženosti internetu a Tvojich slov vlievajú lahodné pohladenie, že ešte mi rozum snáď slúži k dobrým veciem:))))) Pá.
    publikované: 01.06.2008 23:05:39 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Topas
    v strucnosti mas pravdu malo je toho o detoch a rodicoch ale mozno preto, pretoze deti sa tu nevyjadruju a virtual nie je cely svet a my sme nezjedli vsetku mudrost sveta to je uplne jasne a komu nie ma problem. Este sa sem vratim len tak dalej pis.
    publikované: 10.06.2008 16:34:28 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Ivan
    to , že sa nepíše o vzťahoch medzi rodičmi a deťmi som nemyslela len tu na blogu ale vo všeobecnosti . aj včasopisoch je to samá snaha pomáhať dospelým a deti sú mimo . zabúdame na nich . existujú len linky dôvery , ktoré sú stále obsadené . deti majú problémy . ale žiaľ majú aj slepých a hluchých rodičov . neviem čo by povedali moje tri deti . ale zatiaľ vieme o tom čo robia , kam idú , akých majú priateľov . a to najmladší bude mať 17 . nechcela by som nikdy stratiť ich dôveru .
    publikované: 10.06.2008 18:12:25 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  19. times
    Ahoj.... všimol som si početných komentárov v mojom blogu. som rád že sa ti veci páčili. to sú také úlety. ale k tomuto tvojmu článku by som chcel asi len toľko že je to skutočne tak ako píšeš...
    ja som napríklad už začínal cítiť že internet ovláda mňa. veľa pekných dní som presedel pri internete, veď vieš tu čas beží akosi rýchlejšie. dokonca som pociťoval nervozitu keď som potreboval niečo robiť a nemal som sa možnosť k počítaču dostať. Ale to všetko som si stihol uvedomiť a obmedzil som internetovanie. snažím sa viacej chodiť von dokonca som si kúpil digitálny foťák aby som mal motiváciu isť za niečim pekným....a je mi ľúto tej veci že ozaj dnes už aj malé deti sedia pri PC miesto toho aby pobehovali po lúkach .... : -)
    publikované: 11.06.2008 16:35:36 | autor: times (e-mail, web, autorizovaný)
  20. times
    rada som si prečítala Tvoje myšlienky . aj realizáciu nápadu fotografovať . príroda nielen lieči a blahodárne pôsobí na človeka , ale mu poskytuje aj veľa námetov . želám Ti len pekné zážitky .
    publikované: 11.06.2008 16:47:37 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  21. topas
    odpovede na tvoje prve otaski v clanku nigdi nehladaj ak si chces zachovat cistu misel na to sme tu mi mi riesime taketo veci . paci sami tvoj pohlad na niektore veci je velmi obiektivni to sa mi paci a som velmi poteseni ze i to co pisem ja sa ti paci ludi ako si ti alebo ja us neni moc je nas cim dalej tim menej ale nasa snaha nebude mat nigdi konca som velmi podsteni ze som ta spoznal vela stastia
    publikované: 16.06.2008 19:05:37 | autor: HAKHA (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014